Groepslessen

Groepslessen

Kinderyoga

Is je kind op zoek naar?

  • Tools om het pauzeknopje te kunnen induwen
  • Zelfvertrouwen
  • Rust en ontspanning
  • Meer veerkracht en zelfvertrouwen
  • Omgaan met gedachten en emoties
  • Eigen talenten ontdekken in hun schatkist


ZOMERYOGA van 4-12 jaar!


Zondag 5 juli10u30-11u30
Zondag 12 juli10u30-11u30
Zondag 19 juli10u30-11u30
Zondag 26 juli10u30-11u30
Zondag 2 augustus10u30-11u30
Zondag 9 augustus10u30-11u30
Zondag 16 augustus10u30-11u30


KINDERYOGA vanaf september 2020!

Woensdag 16-17u: 4-8 jaar
Woensdag 17u30-18u30: 8-12 jaar


Wat kan je verwachten van een kinderyoga avontuur:

“Vandaag gaan we op uitstap naar het circus. Het is zomer. De hemel is helderblauw en zon straalt. We stappen uit ons bed en rekken ons helemaal uit, schudden ons donsdeken op maken een fietstocht naar het circus (opwarming). We komen aan bij het circus en hebben lekke band (ademhalingsoefening). De circusdirecteur verwelkomt ons en vertelt  een droevig verhaal: de dieren werden uitgelachen en hebben hun zelfvertrouwen verloren. Wij gaan hen helpen hun talenten opnieuw te ontdekken. We bakken lekkere pannenkoeken tijdens de pauze (massage).We zien apen, leeuwen, giraffen  (yogahoudingen). We vangen leeuwenstaarten (tikspel) en leren de vuurspuwers met hun optreden (ademhalingsoefening). We luisteren naar een verhaal van de talentenrugzak en delen onze ervaringen over het verhaal in een cirkelmoment. Terug thuis gekomen in ons bed dromen we een krachtige droom (visualisatie)."

Het nut van kinderyoga:

Kinderen krijgen ontzettend veel prikkels te verwerken via televisie, school, computer, hobby's, gsm, voeding ,... Er wordt bovendien ontzettend veel van hen verwacht: heel de dag zich kunnen concentreren op school, presteren op  diverse vlakken ,hobby's na schooltijd... Leren omgaan met labels zoals ADHD, autisme, hoogsensitiviteit en respect hebben voor jezelf en anderen is een leerproces dat je op jonge leeftijd aan kan beginnen groeien. Dit wordt voor sommige kinderen teveel. Daardoor geraken ze zichzelf helemaal kwijt. Het gevolg hiervan  kan leiden tot faalangst, laag zelfbeeld, boosheid en negatief gedrag. Kinderyoga kan een oplossing bieden dichter bij hunzelf te komen en veerkrachtiger in het leven te staan.

Wat is kinderyoga:

Tijdens kinderyoga worden kinderen op een speelse manier uitgenodigd om steviger en krachtiger in verbinding te staan met zichzelf en de buitenwereld. In elk kind schuilt een schatkist aan kwaliteiten die vaak verborgen is door prestaties of negatieve ervaringen.

Vaak zijn kinderen de schatkist onderweg kwijtgeraakt uit angst om niet te voldoen aan de prestatiegerichte maatschappij. Door meer verbonden te worden met zichzelf en hun innerlijke wereld kunnen we die schatkist opnieuw openen en hun eigenwaarde en zelfvertrouwen laten groeien.

Hierdoor gaan kinderen opnieuw in hun eigen kracht staan en veerkrachtiger zijn!

De kinderen worden op een speelse manier aangesproken met verhalen, kinderyogahoudingen, massage, relaxatie, ademhaling en visualisaties. Bij jonge kinderen is er veel afwisseling tussen rust en actie. Bij oudere kinderen gaan we ons  meer focussen op ademhaling en relaxatie en hun innerlijke wereld.

Hierdoor leren ze zichzelf tot rust te brengen in stressvolle situaties en krijgen ze een beter concentratievermogen en een positiever zelfbeeld.
Tijdens de yoga wordt er geen druk en geen prestaties verwacht.
Je mag zijn wie je bent!

Geef je mij op voorhand een seintje als je mee wil komen doen, dan leg ik je matje klaar!

Bij mooi weer genieten we van de zon en de buitenlucht en doen we yoga in de tuin!

Op voorhand inschrijven via: pascale@motioncenter.be of 0474/676235!


Pilates

Wat?

Pilates is een methode voor het trainen van het hele lichaam. Joseph H. Pilates legde al in de jaren ’30 de link tussen lichaamsbeweging, correcte ademhaling en lichaamshouding enerzijds en algemeen geestelijk en lichamelijk welzijn anderzijds.

Oefeningen?

De Pilates oefeningen zijn er in de eerste plaats op gericht de regio van de onderrug, buik, bekken en bilspieren te versterken, the zogenaamde ‘core’. Op die manier krijg je een sterk ‘centrum’ , een goede basis om de rest van het lichaam aan te pakken.
De Pilatesmethode gaan uit van het vermijden van overbelasting. Wie pijn ervaart, is verkeerd bezig en moet zijn houding corrigeren of de oefeningen aanpassen. De waaier van bewegingen is zo breed dat er voldoende variatie is om overbelasting te vermijden. Daarom is Pilates ideaal voor mensen die geen conditie hebben. Het is een effectieve en veilige methode voor iedereen!

Voordelen?

Wie aan Pilates doet, krijgt een betere lichaamshouding, een soepele rug, een vrijere ademhaling, het ontwikkelen van sterke en soepele spieren zonder bulk, spierpijn of blessures. Pilates creëert een betere balans tussen lichaam en geest. Na een sessie hebt u weer energie en is de stress verdwenen.

Voor wie?

Voor iedereen. Ook als je nooit gesport hebt of een beperking hebt. Voor mensen die veel stress ervaren of slecht slapen. Ook voor mensen met rugklachten. Want  je sterkere buikspieren helpen je om je rug minder te belasten.

Elke maandagavond om 19u voor beginners en gevorderder om 20u. Er worden maar maximum 10 personen per les toegelaten. Tijdig inschrijven is de boodschap.


Back in Motion - Small Group Training

Do you want to get back in motion ? Wil jij graag terug starten met bewegen? 


Dat kan elke dinsdag van 19 uur tot 20 uur in Motion Center! Je neemt deel aan een groepsles waarbij je samen met de coach op zoek gaat naar oefeningen op jouw maat. Sommige oefeningen gebeuren dus in groep, sommige oefeningen zijn enkel voor jou. Persoonlijke begeleiding in de vorm van een groepsles dat bieden wij aan. Sportieve work-out in kleine groepjes waar we een uur lang combinatie maken van uithouding, cardio, core training, lenigheid, snelheid, lef en vol plezier.

Elke dinsdagavond om 19u30 en zaterdag om 11u45.

Vitaal Ouder Worden

Bij het vitaal ouder worden spelen vier belangrijke factoren een grote rol: frequent bewegen, aangaan van uitdagingen, doen van breinoefeningen en goed slapen. Wij leggen ons toe op frequent bewegen. De les wordt gegeven door een kinesitherapeut en we werken aan een sterker, fitter en soepeler lichaam.

Sporten en bewegen helpt je om fit te blijven, ook op oudere leeftijd. Het helpt je een goede conditie te behouden en je lichamelijk en mentaal fitter te voelen. Ook verlaagt het de kans op (chronische) ziektes. Vitaal ouder worden heeft ook als voordeel dat je langer kunt genieten van de dingen waar je je graag mee bezig houdt en dat je onder de mensen komt.

Heb je een minimum leeftijd van 60 jaar en vrij elke maandag, woensdag en vrijdag om 10u? Aarzel niet om eens te komen mee doen.


Voorwaarden en afspraken groepslessen

  • Bijdrage jaarlijks lidgeld en verzekering;
  • Vooraf inschrijven;
  • Bij afwezigheid tijdig verwittigen;
Groepslessen
keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x