Groepslessen

Groepslessen

Pilates

Wat?

Pilates is een methode voor het trainen van het hele lichaam. Joseph H. Pilates legde al in de jaren ’30 de link tussen lichaamsbeweging, correcte ademhaling en lichaamshouding enerzijds en algemeen geestelijk en lichamelijk welzijn anderzijds.

Oefeningen?

De Pilates oefeningen zijn er in de eerste plaats op gericht de regio van de onderrug, buik, bekken en bilspieren te versterken, the zogenaamde ‘core’. Op die manier krijg je een sterk ‘centrum’ , een goede basis om de rest van het lichaam aan te pakken.
De Pilatesmethode gaan uit van het vermijden van overbelasting. Wie pijn ervaart, is verkeerd bezig en moet zijn houding corrigeren of de oefeningen aanpassen. De waaier van bewegingen is zo breed dat er voldoende variatie is om overbelasting te vermijden. Daarom is Pilates ideaal voor mensen die geen conditie hebben. Het is een effectieve en veilige methode voor iedereen!

Voordelen?

Wie aan Pilates doet, krijgt een betere lichaamshouding, een soepele rug, een vrijere ademhaling, het ontwikkelen van sterke en soepele spieren zonder bulk, spierpijn of blessures. Pilates creëert een betere balans tussen lichaam en geest. Na een sessie hebt u weer energie en is de stress verdwenen.

Voor wie?

Voor iedereen. Ook als je nooit gesport hebt of een beperking hebt. Voor mensen die veel stress ervaren of slecht slapen. Ook voor mensen met rugklachten. Want  je sterkere buikspieren helpen je om je rug minder te belasten.

Elke maandagavond om 19u voor beginners en gevorderder om 20u. Er worden maar maximum 10 personen per les toegelaten. Tijdig inschrijven is de boodschap.

Back in Motion - Small Group Training

Do you want to get back in motion ? Wil jij graag terug starten met bewegen? 


Dat kan elke dinsdag van 19 uur tot 20 uur in Motion Center! Je neemt deel aan een groepsles waarbij je samen met de coach op zoek gaat naar oefeningen op jouw maat. Sommige oefeningen gebeuren dus in groep, sommige oefeningen zijn enkel voor jou. Persoonlijke begeleiding in de vorm van een groepsles dat bieden wij aan. Sportieve work-out in kleine groepjes waar we een uur lang combinatie maken van uithouding, cardio, core training, lenigheid, snelheid, lef en vol plezier.

Elke dinsdagavond om 19u30 en zaterdag om 11u30.

Vitaal Ouder Worden

Bij het vitaal ouder worden spelen vier belangrijke factoren een grote rol: frequent bewegen, aangaan van uitdagingen, doen van breinoefeningen en goed slapen. Wij leggen ons toe op frequent bewegen. De les wordt gegeven door een kinesitherapeut en we werken aan een sterker, fitter en soepeler lichaam.

Sporten en bewegen helpt je om fit te blijven, ook op oudere leeftijd. Het helpt je een goede conditie te behouden en je lichamelijk en mentaal fitter te voelen. Ook verlaagt het de kans op (chronische) ziektes. Vitaal ouder worden heeft ook als voordeel dat je langer kunt genieten van de dingen waar je je graag mee bezig houdt en dat je onder de mensen komt.

Heb je een minimum leeftijd van 60 jaar en vrij elke maandag, woensdag en vrijdag om 10u? Aarzel niet om eens te komen mee doen.

Yoga voor Burnout 

Je hebt een burnout of je voelt dat je er dichtbij zit.
Of je herstelt er momenteel van. Opgebrand, uitgeblust en uitgeput. Je kan je moeilijk ontspannen. Je voelt je emotioneel, cynisch, soms ervaar je gevoelens van zinloosheid. Je voelt dat je hulp kan gebruiken om eruit te geraken. Je zoekt ondersteuning.
Je wil graag jezelf helpen, maar weet niet goed waar te beginnen?

Burnout is lichamelijke, mentale en emotionele uitputting veroorzaakt door langdurige betrokkenheid bij emotioneel stressvolle situaties. Het lichaam ervaart te veel stress, krijgt niet genoeg hersteltijd en stopt met goed functioneren.
Gelukkig is deze gezondheidscrisis niet alleen te voorkomen, maar kunnen lichaam en geest ook in optimale staat hersteld worden.
Het doel van dit traject is om je te helpen bij het herstel van burnout door weer terug bij jezelf te komen. Naar je lichaam luisteren, jezelf en je valkuilen leren kennen, je mind en geest leren tot rust brengen, voorkomen en krachtige tools krijgen om te ontspannen, herstellen, op te laden en opnieuw je vuurtje aan te wakkeren én brandend te houden.
Zodat je nooit meer opbrandt. Want een burnout is nooit een doodlopende weg!

Wat is het eigenlijk?

We gaan als het ware ‘op reis’ met een groepje. Het traject is een combinatie van yoga, diepe ontspanning, ademwerk, meditatie, therapeutische oefeningen, groepssessies en oefeningen voor thuis.
De fysieke oefeningen zijn voor iedereen haalbaar. Je hebt geen voorkennis nodig, we werken opbouwend en steeds op maat van de groep en er is uiteraard aandacht voor rust en alle aandacht voor je eigen grenzen.
We werken in een kleine groep.
De sessies omvatten Kundalini Yoga, Restoratieve Yoga, Traumasensitieve yoga, Whole Body Focussen, ademhalingsoefeningen, meditatie, mindfulness, therapeutische oefeningen en oefeningen voor thuis.

Praktisch en inschrijven

Deze reeks omvat 10 sessies op vrijdagochtend, telkens van 9:30 u – 11:15 u, van januari tot maart: 17 januari, 24 januari, 31 januari, 7 februari, 14 februari, 21 februari, 6 maart, 13 maart, 20 maart, 27 maart
Je schrijft in voor het gehele traject, je bijdrage voor de gehele reeks is 399 euro.
Hierin is alles inbegrepen: de 10 sessies, oefeningen voor thuis, coaching tijdens de sessies, de therapeutische oefeningen en alle materialen.
Alle ziekenfondsen voorzien een (gedeeltelijke) terugbetaling voor yoga.

We vragen je ook om vooraf een vragenlijst in te vullen, zodat we heel gericht kunnen gaan werken.

Programma

• 17 januari - Startdag: kennismaking, de 3 dimensies van burnout, wat zijn jouw signalen?
• Januari: Wat zegt je lichaam? We werken op 3 aspecten van burnout: uitputting / concentratie / niet kunnen ontspannen. Yoga en meditatie, huiswerkoefeningen
• Februari: De gevoelensmolen. We werken intensief op de andere 3 aspecten van burnout: emoties / zinloosheid / negativiteit & cynisme. Je valkuilen. Je waarden. Je grenzen. Eerlijk zijn met jezelf.
• Maart: Zet jezelf op weg. Strategieën voor meer balans, jouw zelfzorgplan en prioriteiten voor de toekomst.

Voorwaarden en afspraken groepslessen

  • Bijdrage jaarlijks lidgeld en verzekering;
  • Vooraf inschrijven;
  • Bij afwezigheid tijdig verwittigen;
Groepslessen
keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x