Groepslessen

Groepslessen

Pilates

Wat?

Pilates is een methode voor het trainen van het hele lichaam. Joseph H. Pilates legde al in de jaren ’30 de link tussen lichaamsbeweging, correcte ademhaling en lichaamshouding enerzijds en algemeen geestelijk en lichamelijk welzijn anderzijds.

Oefeningen?

De Pilates oefeningen zijn er in de eerste plaats op gericht de regio van de onderrug, buik, bekken en bilspieren te versterken, the zogenaamde ‘core’. Op die manier krijg je een sterk ‘centrum’ , een goede basis om de rest van het lichaam aan te pakken.
De Pilatesmethode gaan uit van het vermijden van overbelasting. Wie pijn ervaart, is verkeerd bezig en moet zijn houding corrigeren of de oefeningen aanpassen. De waaier van bewegingen is zo breed dat er voldoende variatie is om overbelasting te vermijden. Daarom is Pilates ideaal voor mensen die geen conditie hebben. Het is een effectieve en veilige methode voor iedereen!

Voordelen?

Wie aan Pilates doet, krijgt een betere lichaamshouding, een soepele rug, een vrijere ademhaling, het ontwikkelen van sterke en soepele spieren zonder bulk, spierpijn of blessures. Pilates creëert een betere balans tussen lichaam en geest. Na een sessie hebt u weer energie en is de stress verdwenen.

Voor wie?

Voor iedereen. Ook als je nooit gesport hebt of een beperking hebt. Voor mensen die veel stress ervaren of slecht slapen. Ook voor mensen met rugklachten. Want  je sterkere buikspieren helpen je om je rug minder te belasten.

Elke maandagavond om 19u voor beginners en gevorderder om 20u. Er worden maar maximum 10 personen per les toegelaten. Tijdig inschrijven is de boodschap.

Back in Motion - Small Group Training

Do you want to get back in motion ? Wil jij graag terug starten met bewegen? 


Dat kan elke dinsdag van 19 uur tot 20 uur in Motion Center! Je neemt deel aan een groepsles waarbij je samen met de coach op zoek gaat naar oefeningen op jouw maat. Sommige oefeningen gebeuren dus in groep, sommige oefeningen zijn enkel voor jou. Persoonlijke begeleiding in de vorm van een groepsles dat bieden wij aan. Sportieve work-out in kleine groepjes waar we een uur lang combinatie maken van uithouding, cardio, core training, lenigheid, snelheid, lef en vol plezier.

Elke dinsdagavond om 19u.

Vitaal Ouder Worden

Bij het vitaal ouder worden spelen vier belangrijke factoren een grote rol: frequent bewegen, aangaan van uitdagingen, doen van breinoefeningen en goed slapen. Wij leggen ons toe op frequent bewegen. De les wordt gegeven door een kinesitherapeut en we werken aan een sterker, fitter en soepeler lichaam.

Sporten en bewegen helpt je om fit te blijven, ook op oudere leeftijd. Het helpt je een goede conditie te behouden en je lichamelijk en mentaal fitter te voelen. Ook verlaagt het de kans op (chronische) ziektes. Vitaal ouder worden heeft ook als voordeel dat je langer kunt genieten van de dingen waar je je graag mee bezig houdt en dat je onder de mensen komt.

Heb je een minimum leeftijd van 60 jaar en vrij elke maandag en donderdag om 10u? Aarzel niet om eens te komen mee doen.

Core Stability Training

Core Stability is een term uit de fitness waarmee wordt verwezen naar de stabiliteit. Het legt de nadruk op alle spieren en spiergroepen en geeft bijdrage aan een stabiele lichamelijke houding.

Het trainen van de core stability is niet alleen goed voor de stabilisatie van het lichaam, maar zorgt er ook voor dat men minder snel blessures oploopt. Voor het trainen van de core stability kan men verschillende oefeningen doen. Hierbij is de zwaarte van de oefening in de eerste plaats minder belangrijk dan het goed uitoefenen ervan. Door op een verkeerde manier de buikspieren te trainen, kan men bijvoorbeeld de rugspieren juist verzwakken.

Elke dinsdagavond om 20u.

Bewegingsyoga 

Op zoek naar innerlijke rust, in combinatie met fysieke oefeningen? Ontdek welke positieve invloed bewegingsyoga kan hebben op je lichaam. We streven om door lichamelijke en geestelijke methoden van concentratie tot hogere bewustzijnstoestanden te geraken.

Elke donderdagavond om 20u. Er worden maar maximum 10 personen per les toegelaten. Tijdig inschrijven is de boodschap.

Voorwaarden en afspraken groepslessen

  • Bijdrage jaarlijks lidgeld en verzekering;
  • Vooraf inschrijven;
  • Bij afwezigheid tijdig verwittigen;
Groepslessen
keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x